Damblaua copilariei mele – tricicleta

        Când eram eu mică, de la vreo 4 ani, până la 7 ani, mi-am dorit din tot sufletul o tricicletă. Eram atât de înnebunită după triciclete, încât zilnic o băteam pe mama la cap să îmi cumpere una. De cumpărat nu mi-a cumpărat niciodată, nu avea bani pentru un astfel de moft. Dar mi-am satisfăcut cât de cât capriciul, cu tricicleta unei prietene. Acum când îmi amintesc de acea mini tricicletă, îmi dau seama că era jalnică. Dar la vremea aceea nu existau modele sofisticate așa cum sunt astăzi. Era din tablă și fier, iar șaua era din lemn, doar la pedale avea plastic, în rest numai tablă. Mi se părea că avea o greutate de-o tonă, dar tare mult îmi mai plăcea să mă plimb cu ea. Era bătaie pe ea între noi, copiii. Și când prietena mea nu voia să ne-o împrumute, o făcea pe autobuzul cu noi. Unul câte unul ne așzam cu picioarele pe tabla din spate, ținându-ne de umerii ei și plimbându-ne cât era strada de lungă. Uneori chiar eram nevoiți să o răsplătim cu bomboane. Altfel nu ne-o împrumuta sau nu ne plimba. Țin minte că am făcut în acea vară o „foame” de bomboane, de nu vă imaginați. O puneam mereu pe mama să-mi cumpere, iar eu i le dădeam prietenei mele, una câte una, pentru încă o tură și încă una și tot așa. 🙂

tricicleta nichiduta

         Nu, nu fiți răi, îmi era prietenă, dar știți și voi cum e treaba cu favorurile, nimic gratis. Ea a înțeles încă de mică cum stă treaba cu schimbul, iar eu mi-am făcut damblaua. Dar în fine, să trecem peste copilăria mea „neîmplinită”. Tricicletele de astăzi sunt desăvârșite în comparație cu cele de acum 20-25 de ani. Chiar de curând m-am uitat peste minunatele triciclete Nichiduta și parcă m-a cuprins un sentiment de nostalgie, de neimaginat. Cred că dacă voi face vreodată vreun copil, imediat cum va împlini 2 anișori, îi voi cumpăra o tricicletă șmecherită. Măcar prin copilul meu să-mi trăiesc și eu visul. Și sper ca și el sau ea, să iubească tricicleta tot atât de mult pe cât mi-am dorit eu una când eram mică. De exemplu tricicleta din imagine, cea care mi-a plăcut mie cel mai mult, este pliabilă, demontabilă, reglabilă, se blochează rotițele, are 5 puncte de siguranță; roțile sunt din cauziuc EVA, are mâner pt părinți detașabil, suport pentru piciorușe detașabil, frână de mână și ghidon cu blocare „pe înainte”, deține gentuță, coș pentru cumpărături încăpător, tăviță pentru bagaje și multe alte caracteristici incredibile. Ea însăși este o tricicletă incredibilă, perfectă pentru copii între un an și jumătate și 4 ani. Această tricicletă Nichiduță, Tricicleta Puky, este fabricată în germania, așadar calitate ireproșabilă. Trebuie să recunoaștem, nu se vor compara vreodată lucrurile făcute în străinătate, cu cele din România. Nu spun că n-avem și noi fabrici serioase, însă la noi nu se pune preț pe calitate, ci pe cantitate.

         Și da, dacă în curând voi face un copil, îi voi cumpăra o tricicletă. Și-abia aștept să merg cu bebele în parc, văzându-l cum dă de zor la pedale și eu în fugă după el, de teamă că voi pierde din ochi copilul. Asta da copilărie minunată. 🙂

          Copilăria nu-i copilărie fără tricicletă!

banner-5-6m56

Acest articol a fost publicat în De Interes Public și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Damblaua copilariei mele – tricicleta

  1. Adelina Gabriela zice:

    Cand eram mica 3, 4 ani, aveam o tricicleta mica de fier cu plastic si o camioneta mare din plastic, stateam in remorca si ma trageau cu o sfoara :)).
    Abia in clasa intai am avut si eu o bicicleta adevarata pe doua roti, atunci am invatat sa merg cu bicicleta.
    Apoi mi-am dorit role, dar nu am primit 😀 , insa incercam mereu sa merg cu cele ale prietenelor, insa nu am reusit sa invat sa merg 😦 off ce mi-ar placea sa stiu…

Lasă un răspuns

