Lavinia și jocurile dress up

– Lavinia, nu te mai juca cu mâncarea. Știi bine că nu ai voie. Ori mănânci, ori nu mănânci. Dar nu te mai juca cu ea.

– Dar mie îmi plac, mami, jocurile cu mâncare.

– Ți-or plăcea, dar de acum ești fetiță mare, poți să te joci pe laptop jocuri cu mâncare, nu în bucătărie, nu în farfuria ta.

jocuri cu mancare

– Dar îmi imaginez că o fac mai bună dacă amestec în ea, pun mai mult ulei, oțet, sare și piper.

– Dacă vei gusta din ea acum, sigur nu o să îți placă. Nu o vei putea înghiți. Ai făcut-o grasă, acră, sărată și piperată. Dacă o mănânci așa, o să te doară burtica, nu este normal, Lavinia. Și ce ți-am spus eu că lui Dumnezeu nu-i place să risipești mâncarea și să te joci cu ea?! Acum și câinele îți va refuza ciorba. Va trebui să o aruncăm la gunoi. Dacă vrei să gătești cu adevărat, haide să pregătim împreună un desert. Însă… va trebui să mănânci înainte. Dacă nu mănânci, nu facem niciun desert.

– Nu vreau să mă pedepsească Doamne-Doamne, nu o să mă mai joc cu mâncarea din farfurie. Dacă îmi pui altă ciorbică și o mănânc pe toată, îmi promiți că facem amândouă niște brioșe?

– Îți promit, dar va trebui să papi tot din farfurie, ne-am înțeles?

– Ne-am înțeles.

Mama îi puse fetei altă porție de ciorbă, iar aceasta o mâncă fără să o mai „îmbunătățească” cu alte ingrediente. Doar că… după ce mâncă, fetei îi veni altă idee.

– Mami, știi, nu prea am chef de treabă. Mai bine facem brioșele mâine. Nu mai am chef de mâncare. Nu e așa distractiv să muncesc în bucătărie. Mai bine mă lași să mă joc jocuri pe calculator. Mă lași???? Te rooooggg….

– Ce jocuri vrei să te joci și unde, Lavinia?

– Vii cu mine, deschidem laptopul și intrăm pe xjocuri.com. Apoi… deschidem un joc.

– Tot cu mâncare?

– Găsim tot felul de jocuri: jocuri cu mâncare, jocuri cu animale, jocuri 3D, jocuri cu mașini, jocuri cu bărci, jocuri cu basket, jocuri de machiat, jocuri de făcut curățenie, jocuri cu împușcături și bineînțeles, jocuri dress up, care sunt și preferatele mele.

– Și tu ce fel de joc vrei să te joci?

jocuri dress up

– Vreau să mă joc jocuri cu îmbrăcăminte. Când voi fi mare vreau să mă fac croitoreasă. Vreau să am manechinele mele pe care să le îmbrac cu hăinuțe create de mine. Vreau să am prezentări de modă și vreau ca la sfârșit să apar pe podium ca fiind creatoarea de modă cea mai inventivă din lume.

– Asta vrei tu să devii când vei fi mare, Lavinia? Creatoare de modă?

– Da, mami. Îmi plac materialele, îmi plac culorile, îmi plac ațele și acele, dar mai ales, îmi place mult să-mi imaginez tot felul de haine și de combinații neobișnuite. Vii cu mine la laptop să-ți arat cum combin eu hainele?

– Vin imediat, lasă-mă să spăl vasele și-mi arați.

Femeia spălă vasele în timp ce fata se pregătea în fața laptopului pentru noua ei „carieră”.

Vocația își are rădăcinile în copilărie!

Acest articol a fost publicat în De Interes Public și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

