Ce profil să aleg la liceu?

Întrebare de la Andreea:

Bună seara, încep prin a vă spune că sunt clasa a VIII-a și nu știu ce profil să aleg pentru liceu. Sunt bună la aproape toate materiile, la română și matematică am media 9, respectiv 8, dar învăț la cea mai bună școală din orașul meu, unde profesorii sunt foarte exigenți. Am fost de două ori la olimpiada de limba română, însă simt că nu mă pasionează această materie.

Cu toate că doamna profesoară mă ridică în slăvi pentru că sunt cea mai bună din clasă, eu de fapt ADOR istoria și fizica. Îmi plac de asemenea chimia și biologia. Urăsc limbile străine și geografia. Chiar sunt nehotărâtă în privința algerii profilului. Mama nici nu vrea să audă de Științele ale Naturii, zice că nu sunt destul de bună și vrea să merg la Uman, filologie sau SS, însă eu nu-mi doresc. Tatăl meu spune că mate-info, dar simt că nu aș face față la matematică. Dacă puteți să mă ajutați cu un sfat, v-aș fi recunoscătoare. Vă mulțumesc.

Răspunsul meu:

Draga mea, Andreea, din câte îmi dau seama, deși ești bună la toate materiile, cu siguranță tu ești făcută pentru științele reale: matematică, fizică și chimie. Ceea ce tu trebuie să ai în vedere este faptul că nu poți trece de la un profil foarte ușor la liceu la unul foarte greu la facultate. De exemplu dacă dai la filolofie, n-o să poți face Medicina decât dacă faci foarte multă meditație. Așadar, trebuie să alegi profilul potrivit. Gândește-te ce vrei tu să devii când vei fi mare, apoi alege profilul. Discută cu sinceritate și calm cu părinții tăi și roagă-i să te ajute să faci cea mai bună alegere pentru tine, în funcție de materiile care îți plac ție cel mai mult. Dacă ai un diriginte bun, discută și cu el sau chiar cu directorul sau psihologul școlii. De aceea sunt puși în învățământ, pentru a vă ajuta și îndruma pe voi, elevii.

Cred că tu ai părea foarte potrivită la bio-chimie (probabil acum profilul se numește Științele Naturii, nu știu), iar mai târziu ai putea da la Medicină, însă depinde foarte mult de activitatea profesională pe care ți-o dorești la maturitate. Dacă nu te vezi doctoriță, atunci poți alege cu totul altceva. Spune-i mamei tale să nu-ți mai frângă aripile, să nu-ți mai spună că nu ești bună la ceva. Dacă înveți, te zbați și lupți, ești bună la orice materie, inclusiv la matematică. Ești capabilă să faci ORICE, Andreea. Nimeni nu ar trebui să îți frângă aripile, ține cont de ceea ce îți spun. Eu zic să-ți urmezi pasiunea, însă ai nevoie de acordul părinților tăi. Discută cu ei cu calm și sigur veți ajunge la un numitor comun. Nu uita că ei te iubesc, îți vor binele și vor ca tu să ai o carieră demnă la maturitate.

Mult succes.

Acest articol a fost publicat în Întrebare și răspuns și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

