Cartea cărților

         Eram doar un copil. Un copil inocent, bland și bun. Respectul pentru părinți era literă de lege, iar iubirea pentru bunici era sfântă. N-am fost nicicând mai fericită. Niciodată n-am mai simțit acea viață plină și deplină. Se numește copilărie, perioada în care nu există griji, frustrări, tristeți sau frici. Cea mai frumoasă vreme a vieții.

         Țin minte că tot atunci, pe vremea când îmi petreceam verile la bunici, am pus mâna pentru prima dată pe o biblie. Mai văzusem cărți, acasă aveam o bibliotecă plină de cărți colorate, de toate mărimile și grosimile. Însă niciodată nu văzusem o biblie. Mi se părea fascinantă. Era neagră, de mărime potrivită, foarte groasă și cu un scris extrem de mărunt. Aveam numai vreo 6 ani, dar știam să citesc. Poate că nu la perfecție, dar mă descurcam binișor. Biblia se afla în camera bunicii, pe noptiera de lângă pat. Când am văzut-o, prima reacție a fost să mă apropii, să o iau în mână și să o răsfoiesc. Nu știu de ce, însă mi se părea tentantă. Probabil că sfințenia ei mă atrăgea. O răsfoiam cu mare grijă și delicatețe, de parcă știam că nu trebuie să o rup sau să o îndoi. M-am întins în patul bunicuței și am început să citesc. Nu înțelegeam mai nimic. Mi s-a părut greuță. Ce-i drept, nu am luat-o cu începutul, ci de unde am deschis-o. Am înțeles că era vorba despre religie, despre Dumnezeu, despre legile creștine. Dar… fiind la Vechiul Testament, mi se părea puțin cam dură. Mă aflam exact la părțile care descriau Legea Talionului – ochi pentru ochi și dinte pentru dinte. Ce-i drept, m-am cam speriat. Am crezut că dacă fac ceva rău, Dumnezeu mă v-a pedepsi crunt.

biblii ieftine

        Abia după ce am întrebat-o pe bunica am înțeles că de fapt Dumnezeu este bun și iertător. Am înțeles că pe vremea aceea lucrurile stăteau altfel, erau alte legi și că odată cu Noul Testament, Iisus Hristos a schimbat lucrurile și s-a sacrificat pentru iertare și iubire. Pentru cei 6 anișori ai mei, mica parte din Vechiul Testament m-a înfricoșat. Abia după ce mi-a explicat bunica, m-am lămurit și am decis să citesc biblia după ce voi mai crește suficient de mult astfel încât să o înțeleg. Anii au trecut, însă gândul mi-a rămas tot la Biblie. Nu știu ce s-a întâmplat cu biblia bunicii după ce ea s-a stins, nu știu cine a luat-o, cui i-a rămas, însă am căutat într-o librărie de biblii și mi-am cumpărat una numai pentru mine. Mi-a luat ceva timp să o citesc și să o înțeleg, ce-i drept. Însă, numeroase învățăminte mi-au rămas în minte și vă spun sincer, chiar este cartea cărților și cu adevărat impresionantă.

        Un lucru este cert, orice om ar trebui să citească biblia și în orice casă ar trebui să existe una. Nu doar pentru că este cartea noastră sfântă, dar și pentru că suntem români. Dacă vrei să afirmi că ai cultură generală, că ai citit numeroase cărți, atunci biblia trebuie să fie una dintre ele. 🙂

biblii cornilescu

Acest articol a fost publicat în De Interes Public și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

