Strigatul mut al mortii

         Am câteva sunete pe care le iubesc de-a dreptul. Iubesc sunetul clopoțeilor de exterior. Deși ar putea părea înfricoșător, când afară plouă cu violență și vântul bate cu putere, clopoțeii cântă parcă o doină de jale și dor. Îmi place la nebunie cântul mării, valurile când se sparg la mal scot un țipăt minunat. Ploaia îmi cântă și ea o melodie plină de pasiune. Însă sunt sunete pe care le urăsc, care mă sperie și pe care n-aș vrea să le mai aud niciodată.

masinuta-dacia-salvare

        Urăsc din tot sufletul sunetul sirenei mașinii de salvare. Pentru unii poate sună a salvare, mie îmi sună a moarte. De parcă omul respectiv aleargă spre moarte, nicidecum spre vindecare. De parcă salvarea îl duce pe ultimul drum în viață. Parcă nici dricul nu plânge atâta durere, așa cum o face salvarea. Salvarea este ticsită de suferință, este pătată cu sânge, miroase a moarte și geme de durere. În salvare speranța este o amăgire, este deșartă, minte și duce de nas. În salvare speranța nu face altceva decât să lungească agonia. Unii sunt salvați, alții sunt duși pe un drum ocolit către groapa din pământ care îi așteaptă.

         Urăsc strigătul mașinii de salvare, mă înspăimântă, am senzația că îmi strigă cu putere că moartea este aproape. Și culmea, din ce în ce mai des aud salvări din depărtare. Acum ceva timp, nu știu dacă auzeam o salvare pe lună, acum… acum oamenii parcă sunt măcinați de boli, parcă sunt îmbrățișați cu putere de durere, iar salvările vin și-i ia rând pe rând. Mă tem de salvare, nu pentru mine, cât pentru apropiații mei. Prefer să mergem la doctori pe picioarele noastre. Prefer să facem vizite de rutină la medici. Prefer să fim sănătoși. Dar socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din târg, așa că toți vom ajunge mai devreme sau mai târziu în mașina salvării. Mă îngrozește gândul…

Acest articol a fost publicat în Ganduri și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Strigatul mut al mortii

  1. skinzoom zice:

    Unde mai pui ca salvarea din foto era dotata cu medic nu paramedici…

Lasă un răspuns

