Vin auriu pentru bunicul…

         Era ziua bunicului meu… bunicului meu iubit, familia urma să îi pregătească o petrecere surpriză. O petrecere mare și fastuoasă, așa cum merita el. Eu eram nepoata lui preferată, cea mai mare, cea căreia el îi făcuse prima baie, cea pe care o crescuse de pe vreme când era cât o lingură. Așa îmi povestise, că fusesem mică cât o lingură. Și fiind atât de special bunicul pentru mine, m-am gândit să îi cumpăr un cadou deosebit. El întotdeauna fusese un bărbat cu iz nobil, se îmbrăca la patru ace, purta eșarfe, juca șah și bea numai vinuri editie limitata.

        Știind că îi plac atât de mult vinurile bune, rare și parfumate, m-am gândit să îi cumpăr o sticlă de vin și un nou joc de șah, ceva mai deosebit. Știam că acest cadou mă va costa destul de mult, dar nu conta, numai ideea de a-l vedea pe bunicul fericit de cadoul primit, era un sentiment neprețuit pentru mine. Șahul l-am găsit imediat, am intrat pe net, într-un magazin online de cadouri speciale. Și arăta fabulos, fiecare piesă era din sticlă, sculptată manual, de culoarea fildeșului și a onixului. Un joc cu adevărat deosebit, pentru un aristocrat în toată regula.

       Cu vinul mi-a fost puțin mai greu, am intrat din cramă în cramă, m-am interesat pe la prieteni, dar nimeni nu îmi putea recomanda un magazin de vinuri, cu vinuri felurite și deosebite. Întâmplarea a făcut să văd pe facebook o distribuire a unui prieten și așa am aflat de magazinul PremiumWines.ro. Am tastat la căutare „vinuri ediție limitată”, am dat un scroll rapid și ochii mi-au picat pe o Fetească Albă din 1986 – ediție limitată. Dacă ar fi fost din 1987, anul nașterii mele, ar fi fost și mai fain, dar în fond am apreciat un an în plus la vechimea desăvârșitului vin. L-am cumpărat, știam despre acest vin că este un vin de o finețe aparte, rotund, catifelat, amplu, voluptos, ce dezvoltă o aromă secundară de fermenți, ce-i conferă o savoare remarcabilă. Acest vin fusese realizat prin tehnologie tradițională, ținut la maturare 4 ani în butoi de stejar și învechit în sticlă timp de 22 de ani, în crama Beciul Oltenești. Și cum bunicului meu îi plăceau fructele de mare, carnea de pasăre și brânzeturile de capră, știam că acest vin îi va merge la suflet. Oricum meniul fusese pus la punct cu ceva timp în urmă și urma să servim fructe de mare la aperitiv, curcan umplut ca fel principal și cheescake la desert și bineînțeles, tortul lui preferat, cu fructe. Așa că pentru el, acest vin urma să fie cireașa de pe tort.

      Minunata zi sosi într-o clipită, i-am dăruit cadoul frumos împachetat, împreună cu o îmbrățișare strânsă și un sărut apăsat pe obraz. Când a desfăcut cadoul, era atât de încântat încât îi dădură lacrimile. Bineînțeles că l-am îmbrățișat din nou și am ciocnit cu el în bibliotecă, ascunși de ochii lumii, un pahar de Fetească Albă, aurie…

logo2

Acest articol a fost publicat în De Interes Public și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

