Cochilii, dar nu de melc

      Pentru mine lunile aprilie-mai sunt cele mai urâte. Deși afară este frumos și călduț, în casă este frig și umezeală. De când au oprit căldura, oamenii de la centrala termică a cartierului, stau încotoșmănată cu o grămadă de haine. Iarna trecută, când era gerul mai năpraznic, eu stăteam în maiou, așa de cald era. Și-acum… m-apucă râsu-plânsu’, mi-e frig de nu mai pot. Noroc că am hanorace călduroase, că altfel sigur răceam. Dar știți ce-i culmea? Vara trecută am izolat apartamentul pe dinafară, pe timp de iarnă s-a simțit căldura tare fain, dar acum, în luna mai, tot frig este, așa cum era de obicei. Problema este că încă pierdem căldură prin parchet. Pe sub parchet n-avem izolat și decât să scoatem tot și să facem încălzire și prin pardoseală, mai bine mai punem o pătură pe noi. Nu-i chestia de bani, că m-am interesat, nu e așa scump, ci munca în sine, trambalarea. Și oricum, dacă scoatem parchetul pe care îl avem, nu mai merge pus tot acesta, că de, se mai rupe, se slăbește și tot așa.

  casa10      Dar chiar astăzi mă uitam pe net, prin magazinele online, la tot felul de materiale din astea, pentru izolarea caselor. Prețurile sunt bunicele, dar ce m-a frapat, a fost multitudinea de materiale. Acum, dacă vrei, îți izolezi și hornul și instalațiile, tot, tot. Bani să ai, putere de muncă și timp, că soluții se găsesc. Dar am rămas super uimită de termenul de „cochilii vata minerala”, habar n-aveam ce sunt, dar trebuie să recunosc, mi-a fugit gândul la cochiliile melcilor. Însă cochiliile melcilor n-au nicio treabă cu cochiliile din vată minerală, deși numele a fost inspirat de la „căsuțele” melcilor. Dar am citit, căci sunt fată deșteaptă și așa îi stă bine unei fete deștepte, să se informeze. Și tot căutând și citind am aflat că aceste cochilii se folosesc pentru izolarea termică a conductelor și a țevilor. Ce conducte și ce țevi? Cele care transportă apă, gaze, căldură și toate utilitățile necesare unui trai decent. Cochiliile din vată minerală protejează țevile împotriva temperaturilor extreme, dar și a altor factori externi ce pot reduce gradul de eficiență al utilităților.

         Dar ca să fiu sinceră, eu nu mă pricep, nici la izolațiile termice și nici la cochiliile din vată minerală, dar decât să-ți înghețe iarna apa sau gazul în țevi, mai bine le îmbrăcăm frumos în vată minerală. La bloc nu știu cât de des se fac astfel de izolații, sincer nu mi-a înghețat niciodată apa pe țevi, însă la case și construcții imense, cred că sunt mai mult decât necesare. Mă întreb dacă eu mi-aș face încălzire pe sub parchet, oare aș îmbrăca țevile de căldură în cochilii de vată minerală? Habar n-am, rămâne să aflu!

e-izolatii.ro

Acest articol a fost publicat în De Interes Public și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

