Salata de oua de Paste

         Hristos a Înviat! Și nu, eu nu scriu „Christos”, pentru că nu suntem nici americani și nici spanioli, corect se scrie Iisus Hristos, cu „H” și 2 i. Dar să trecem peste, nu vă țin predică nici de religie și nici de limba română. Întrebarea este cum ați petrecut de Paște? De iarbă verde nu prea a fost, a plouat mult. Deși unii s-au încumetat și tot au bătut drumul până la iarbă verde. Eu am stat acasă, cu familia, am simțit nevoia să mă odihnesc și să mă relaxez în sânul familiei.

        Sunt mândră de mine că nu m-am îngrășat deloc în această perioadă, obișnuiam să mănânc ca sparta, dar am fost cu bun simț și am mâncat decent. Cu toate acestea, odihnită tot nu mă simt. Deși afară este soare și călduț, încă mi-e somn și aș lenevi numai în pat. A, și mai sunt mândră de mine că nu am pus fotografii cu ouăle mele roșii. Facebook-ul a fost plin cu iepurași, ouă încondeiate și fotografii prin „boscheți”, la grătar. Dar în fine… așa e românul, îi place să arate ce mănâncă și cât se distrează el. Mie în general nu-mi place să mă fotografiez, deși iubesc arta fotografică… numai să nu fie cu mine.

20140424_111704

      În fine… legat de Paște… nu știu cum mănâncă alții ouă în prostie… mie nu prea îmi plac. În fond sunt simple ouă fierte. Indiferent că au sau nu coaja vopsită, tot ouă fierte sunt. Nu știu cum mănâncă alții câte 6-8 ouă în ziua de Paște, căci eu nu pot. Lumea mănâncă cu pască, cu cozonac sau pur și simplu, așa cum sunt, goale și fade. Eu nu pot. Și pentru că nu-mi plac ouăle fierte simple, în familia mea facem o rețete, veche de 100 de ani, pe bază de ouă fierte. Se numește Salată de Ouă și este absolut delicioasă. Haideți să vă spun cum se face:

– se curăță ouăle roșii de coajă;

– se taie în 4 și se așează pe o farfurie întinsă;

– se presară peste ouă, sare și piper;

– se toacă mărunt frunze de ceapă verde și pătrunjel;

– se pune verdeața peste ouă;

– se mai adaugă puțină sare, după gust;

– se pune oțet, apoi ulei;

– se lasă o oră la frigider pentru a prinde gust ouăle de verdeață și oțet;

– apoi se servesc în dimineața de Paște împreună cu o felie drob și ce mai puneți voi pe masă.

     Pentru 3 persoane se pun 6 ouă, pentru 4 persoane se pun 8-10 ouă. Depinde câți sunteți la masă și cât sunteți de gurmanzi. Iar verdeața se pune după cum vă place, o legătură de ceapă verde și o jumătate de legătură de pătrunjel. Dacă vă place cu mai mult verdeață, puneți mai multă. Acesta este un aperitiv sau un mic dejun foarte sățios. Ideea este că trebuie să calculați ouăle în funcție de numărul de persoane, dacă mâncați mai mult de două ouă de fiecare, s-ar putea să vi se pună greu la stomac, să vă doară fierea sau ficatul. Așa că fiți atenți cât mâncați, pentru că această salată este delicioasă și sincer, te face să-ți fie greu să te oprești din mâncat, riscul să ți se aplece este foarte mare.

     Îmi pare rău că nu am făcut o fotografie salatei de ouă, dar încă mai avem ouă roșii și mâine dimineață o să mai fac una, așa că urmează să fac un update cu fotografia salatei de ouă. Sper să vă placă, încercați-o cu încredere! Vă pup!

Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Salata de oua de Paste

  1. Citind reteta, ma asteptam sa fie vorba despre aia…cu jumatati de oua si cu galbenus amestecat cu mustar (sau ceva de genul) si marar pe deasupra, insa am ramas surprinsa. :)) Nu stiu daca mi-ar placea sa mananc oua cu otet si ulei…

    P.S. Nici eu nu ii inteleg pe aia care mananca oua in prostie. Eu am mancat unul singur. Si de fel nu mananc oua prea des, ca nu imi plac…

Lasă un răspuns

