Dilema de Paste

         Peste două zile este Paștele și afară este un frig de nu se poate. Frig este și-n casă, n-am centrală, primesc căldură de la centrala termică a cartierului. Așa că dârdâi. Și m-am săturat să dârdâi. Primăvara refuză cu desăvârșire să-și intre în drepturi. Afară pare mai mult toamnă decât primăvară. Oh, tu căldură, când ai de gând să vii? Deja m-am săturat de ploi, frig și umezeală pe pereți. În această perioadă este cel mai neplăcut în casă. Exact când opresc stimabilii căldura, în casă se face un frig brusc și pereții se umezesc. De ce? Păi uneori dau drumul la gaze, sunt rea de frig. Și parcă nu-mi dă mâna să bag în priză un calorifer electric. E scump curentul dom’le, foarte scump. Așa că mă încotoșmănez bine și mai dau drumul la gaze, așa… cât să mă ia durerea de cap. Și colac peste pupăză… mai opresc și apa caldă din când în când, pentru nu știu ce verificări. Și da, recunosc cu mâna pe inimă, aprilie este o scârboșenie de lună din acest punct de vedere.

header

        Mă bate gândul să mă interesez de niște panouri solare. Mi-aș instala un panou solar ca să pot avea căldură și apă caldă la orice oră din zi și din noapte. Și chiar dacă iarna panourile solare nu funcționează la capacitatea lor maximă, tot m-ar ajuta să-mi scad factura la curent și să nu tremur de frig. Iar vara, un panou solar reducere factura undeva la peste 90%. Așadar super afacere la cât este de scumpă energia electrică. Dar acum urmează marea dilemă… ce fel de panou solar să îmi cumpăr? Că nu mă pricep și nu știu pe care să îl aleg. Dacă vă gândiți la banii mei, nu aș vrea să-l cumpăr nici pe cel mai ieftin, dar nici pe cel mai scump. În primul rând nu am o casă prea mare și în al doilea rând vreau să mă bucur de întreaga capacitate a panoului solar. Așadar, am nevoie de sfaturile unor cunoscători. Ce să cumpăr? Instalație solară cu panouri colectoare, colector solar din tuburi vidate, colector solar cu tuburi vidate de mare eficiență pe principiul tuburilor termice pentru o funcționare sigură sau un panou solar presurizat?

         Sunt atât de multe oferte de panouri solare, încât nici nu știu ce să aleg. Înainte de a lua legătura cu firma de la care vreau să cumpăr, voi ce spuneți, sunt eficiente panourile solare, fac o afacere bună sau nu?

logo (1)

Acest articol a fost publicat în De Interes Public și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Dilema de Paste

  1. Pingback: Elf Elinias: jucaria copilariei mele | Alex Zaharia

Lasă un răspuns

