Afecțiunea unui câine…

           Eram într-un moment al vieții mele foarte întunecat. Mă simțeam bolnavă și eram. Atât fizic, cât și psihic și sufletește. Nu găseam alinare la acea vreme în nimic. Nu găseam putere pentru nimic. Ceea ce m-a salvat a fost câinele meu, un câine micuț și scump care avea obiceiul să mă drăgălească de fiecare când mă simțea tristă sau îndurerată. Dacă mă durea capul, el se așeza cu căpușorul pe tâmpla mea; dacă mă dureau picioarele, el se întindea liniștit pe genunchii mei; când mă durea burta, el își punea trupul cald peste burtica mea; iar când mă durea inima, se odihnea pe pieptul meu, oftând în tandem cu mine.
         Când aveam stări sufletești sumbre, el se gudura și zburda pe lângă mine, trăgea cu dințișorii de hainele mele ca să mă joc cu el sau ca să îl îmbrățișez. și după fiecare îmbrățișare, parcă mă simțeam mai bine. Parcă îmi dăruia din veselia și din puritatea lui. Trăgea de mine și mă scotea din casă ori de câte ori avea chef de ieșire. Căci dacă nu îl ascultam, scheuna și făcea scandal, până îi făceam pe plac.
         Datorită acestui cățeluș am reușit să văd luminița de la capătul tunelului. I-am simțit puterea tămăduitoare de fiecare dată când se așeza pe mine. El înțelegea mai bine decât mine stările prin care treceam și căuta, cu puterile lui, să mă ajute. Ceea ce eu nu eram în stare să fac prin propria-mi voință, el mă determina să acționez. Animalele sunt pline de iubire și reușesc să mângâie până și sufletul cel mai chinuit. Nu totul se rezumă la un iubit pierdut, la un eșec sau la bani, uneori o singură îmbrățișare poate schimba lumea întreagă. Un cățeluș oferă iubire necondiționat și nu vrea decât să vadă că îți este bine. Animăluțele de companie sunt cele mai dulci anti-depresive. Important este să vrei și să-i accepți ajutorul…
Acest articol a fost publicat în Ganduri și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

